Ο κινητήρας δουλεύει με λιγότερους κυλίνδρους
Check Engine |
Τι σημαίνει ο όρος ρετάρισμα?
- Ρετάρισμα ή αλλιώς δυσαναφλεξία (misfire) είναι η μη σωστή ανάφλεξη του μείγματος στον θάλαμο καύσης. Η κατάσταση αυτή προκαλείται από ηλεκτρικό ή μηχανικό αίτιο.
Οι ηλεκτρικές αιτίες:
- Μπέκ
- Μπουζί
- Μπουζοκαλώδιο
- Πολλαπλασιαστής
- Καλωδίωση των παραπάνω εξαρτημάτων
Μηχανικές αιτίες:
- Συμπίεση κυλίνδρων
- Καμένη φλάντζα κεφαλής
- Αχρόνιστοι εκκεντροφόροι - στρόφαλο
Ανάλυση βλάβης στο Haynes Pro |
Μαζί με τις παραπάνω αιτίες συνοδεύεται και η λυχνία check engine που συνήθως στην περίπτωση misfire αναβοσβήνει. Οι κωδικοί που δίνει το σύστημα EOBD είναι:
- P0300 Ανιχνεύτηκε δυσαναφλεξία κυλίνδρου τυχαία/πολλαπλή
- P0301 Κύλινδρος 1, ανιχνεύτηκε δυσαναφλεξία
- P0302 Κύλινδρος 2, ανιχνεύτηκε δυσαναφλεξία
- P0303 Κύλινδρος 3, ανιχνεύτηκε δυσαναφλεξία
- P0304 Κύλινδρος 4, ανιχνεύτηκε δυσαναφλεξία
Κινητήρας FXJB |
Εφόσον αναλύσαμε εν τάχει τον όρο ρετάρισμα θα αναφερθώ σε μία βλάβη που είναι συνηθισμένη σε κινητήρες FORD FIESTA και στο παρών παράδειγμα ο FXJB 1.4cc Duratec που είχαμε ρετάρισμα αλλά η αιτία δεν ήταν τίποτα από τα παραπάνω.
|
Το όχημα ήρθε στο συνεργείο με ελαφρύ ρετάρισμα στις χαμηλές στροφές και κωδικό βλάβης P0300 & P0304.
Διάγνωση:
Ο πρώτος και εύκολος τρόπος ήταν να διαβάσουμε το 4ο μπουζί, (καθώς όπως αναφέραμε και παραπάνω ο P0304 παραπέμπει στον 4ο κύλινδρο) σε τι κατάσταση βρίσκεται. Όμως αφαιρώντας το μπουζοκαλώδιο παρατηρήσαμε υγρασία από αντιψυκτικό.
Διαρροή Αντιψυκτικού από τάπες κεφαλής
Στη συνέχεια αφαιρέσαμε το πλαστικό καπάκι βαλβίδων για να δούμε την πραγματική αιτία και από που προέρχεται αυτή η διαρροή. Ανάμεσα στα μπουζί έχει στεγανοποιητικές τάπες νερού. Αυτές με τον καιρό και κυρίως με την χρήση νερού αντί για αντιψυκτικού σκουριάζουν, προκαλείται διαρροή
Τάπες νερού |
Λύση:
Αντικαταστάθηκαν οι τάπες, κατά προτίμηση γνήσιες, αλλάχτηκαν και τα μπουζί διότι πολύ πιθανό να είχαν βραχυκυκλώσει και να το πρόβλημα να είχε μεταφερθεί σε επόμενο εξάρτημα (μπουζοκαλώδιο, πολλαπλασιαστής).
Για την ολοκλήρωση της στεγανοποίησης τοποθετήθηκε φλάντζα λαστιχένια στο καπάκι βαλβίδων.
Μετρήθηκε το αντιψυκτικό (ψυκτικό υγρό) και ήταν στους -10 βαθμούς κελσίου, οπότε αντικαταστάθηκε με G12 για να φτάσουμε στους -35 βαθμούς κελσίου.
Αυτοί οι βαθμοί δηλώνουν το σημείο τήξης του κυκλώματος ψύξης, για αυτό προτιμάται να είναι χαμηλά.
Social Media:
- Site: www.autoalvanoudis.gr
- Instagram: Auto Service Αλβανούδης
- Facebook: www.facebook.com/Alvanoudis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου