Πώς να αποφύγω την φλάντζα κεφαλής... Ανάλυση βασικών εξαρτημάτων του κυκλώματος ψύξης.
Κατά την διάρκεια της λειτουργίας του κινητήρα η θερμοκρασία στον χώρο της μηχανής αυξάνεται.
Ψύξη κορμού μηχανής Citroen C3 |
Ένα μέρος της θερμότητας:
- Φεύγει στην ατμόσφαιρα
- Φεύγει από την εξάτμιση
- Απορροφάτε από τα μέταλλα
Ψυγείο Μηχανής:
Το ψυγείο μηχανής τοποθετείται στην μετόπη του αμαξώματος και ο λόγος είναι πολύ απλός, διότι καθώς κινείται το αυτοκίνητο ο κρύος αέρας το ψύχει και αυτό με την σειρά του το αντιψυκτικό.
Ψυγείο μηχανής CITROEN C3 |
Το ψυγείο όπως βλέπουμε αποτελείται από μικρούς ''σωλήνες'' (αν θα μπορούσα να το περιγράψω κατανοητά) και ενδιάμεσα τις ψήκτρες. Από τους σωλήνες περνάει το αντιψυκτικό και οι ψήκτρες το κρυώνουν έτσι ώστε να ξαναμπεί στο κύκλωμα.
ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΛΒΙΔΑ EGR??
Διαρροή στις ραφές του ψυγείου |
Αντλία Νερού:
Η αντλία νερού διαταράσσει την φυσική ροή του αντιψυκτικού στο κύκλωμα. Με λίγα λόγια σπρώχνει το ψυκτικό υγρό σε όλο το κύκλωμα για την μέγιστη απόδοση του. Τοποθετείται από την πλευρά του χρονισμού. Όταν υπάρχει ιμάντας χρονισμού (π.χ. VW Golf BUD) συνήθως η αντλία παίρνει κίνηση από αυτόν, σε αντίθεση όταν έχουμε καδένα (Opel Corsa Z14XEP) η αντλία παίρνει κίνηση από τον εξωτερικό ιμάντα.
Opel Corsa D |
Αποτελείται από:
- Εξωτερική τροχαλία (παίρνει την κίνηση)
- Ρουλεμάν
- Μεταλλική (προτείνεται) ή πλαστική τροχαλία που δίνει ροή στο αντιψυκτικό.
Θερμοστάτης:
Θερμοστάτης ενιαίος με βάση |
Αισθητήρας Θερμοκρασίας Ψυκτικού Υγρού:
Αισθητήρας Θερμοκρασίας |
Χωρίζεται σε NTC ( negative temperature coefficient) και PTC ( positive temperature coefficient). Στον NTC όσο μεγαλύτερη είναι η θερμοκρασία τόσο μικρότερη είναι η αντίσταση του και το αντίστροφο στον PTC.
Βερντιλατέρ:
Εννοούμε τον ανεμιστήρα ψύξης που βρίσκεται στο ψυγείο της μηχανής. Η λειτουργία του είναι απλή. Είναι ένα μοτέρ που παίρνει εντολή από τον εγκέφαλο του κινητήρα μέσω ρελέ. Έχει από 2 σκάλες λειτουργίας εώς 3 αναλόγως τον κατασκευαστή, επίσης αρκετά Γαλλικά οχήματα φοράνε δύο. Παλαιότερα αυτοκίνητα έδιναν κίνηση στον ανεμιστήρα με ιμάντα από την τροχαλία στροφάλου.
Επιπλέον ο ανεμιστήρας ψύξης συνδέεται και με τον κλιματισμό. Σαν διαγνωστικός έλεγχος δεν έχουμε να αναφέρουμε πολλά γιατί έχει δύο απλές λειτουργίες On και Off. Για άλλα προβλήματα φταίνε περιφερειακά εξαρτήματα.
ΔΕΣ ΒΛΑΒΗ MISSFIRE ΑΠΟ ΑΝΤΙΨΥΚΤΙΚΟ
Αντιψυκτικό:
Αρχικά να ξεχωρίσουμε ότι άλλο το αντιψυκτικό και άλλο το παραφλού. Η δουλειά τους είναι ίδια αλλά η αποτελεσματικότητα του αντιψυκτικού είναι μεγαλύτερη.
Το πιο διαδεδομένο είναι το G12. Το χρώμα του είναι κόκκινο. Οι ιδιότητες του είναι
- Αντισκουριακή
- Προφυλάσσει όλα τα μέταλλα από την διάβρωση γιατί αν το πιάσετε στο χέρι σας θα παρατηρήσετε μια λιπαντική ιδιότητα
- Αντιψυκτική
- Το νερό έχει σημείο τήξης τους 0 βαθμούς κελσίου, με την χρήση του αντιψυκτικού κατεβαίνουμε στους - 40 βαθμούς κελσίου. Όπως αντιλαμβανόμαστε το κύκλωμα ψύξης παραμένει ασφαλής γιατί δεν φτάνουμε στην χώρα μας τέτοιες θερμοκρασίες
- Αντιθερμική
- Πολύ βασικό και πολλά G12 δεν τα αναγράφουν στο εξωτερικό τους περίβλημα είναι το + 123 βαθμούς κελσίου. Το σημείο βρασμού του νερού είναι οι 100 βαθμοί. Με το αντιψυκτικό δίνουμε +23 βαθμούς και προστατεύουμε τον κινητήρα μας από φλάντζα κεφαλής και διαρροή στο κύκλωμα
Μερικές εικόνες από χρήση νερού αντί για αντιψυκτικό:
Παρατηρούμε την διάβρωση που έχουν υποστεί τα υλικά από το νερό. |
Εδώ βλέπουμε μια αντλία νερού σε σκέτο νερό, παρατηρούμε ότι λείπουν κομμάτια από τα πτερύγια |
Τάπες στεγανοποίησης κεφαλής σε κινητήρα FORD. Λόγω σκουριάς υπήρχε διαρροή. |
Σαν επίλογο θα προτείνουμε να δωθεί ιδιαίτερη βάση στην χρήση του αντιψυκτικού και στην καλή ποιότητα των ανταλλακτικών. Παρακάτω σας δίνω ένα πάρα πολύ καλό link για να δείτε μία επεξήγηση του κυκλώματος ψύξης. Πατήστε εδώ
https://www.autoalvanoudis.gr |
Social Media:
- Site: www.autoalvanoudis.gr
- Instagram: Auto Service Αλβανούδης
- Facebook: www.facebook.com/Alvanoudis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου