EGR VALVE, ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ
Το μεγαλύτερο στοίχημα για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι η μείωση της ρύπανσης των οχημάτων, για αυτό παρακολουθούμε μια ραγδαία εξέλιξη στους κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και στην συνέχεια τον ερχομό των υβριδικών-ηλεκτρικών οχημάτων.
Που τοποθετείται
Η EGR ( electrical gas recirculation ) τοποθετείται είτε στην πολλαπλή εξαγωγής είτε σε ανθεκτικό στην θερμότητα σωλήνα και επικοινωνεί με την πολλαπλή εισαγωγής μέσω διόδου αναρρόφησης. Σκοπός της ύπαρξης της είναι η μείωση της θερμοκρασίας στον θάλαμο καύσης με απώτερο σκοπό την μείωση των οξειδίων του αζώτου Nox τα οποία αυξάνονται πάρα πολύ στα στοιχειομετρικά φτωχά μίγματα. Η EGR μεταφέρει αδρανή καυσαέρια ( αδρανή είναι αυτά που δεν καίγονται ) για την αραίωση του μίγματος, κατ΄επέκταση μείωση θερμοκρασίας στο θάλαμο καύσης.
Η μονάδα EGR μεταφέρει τα αδρανή καυσαέρια όταν δεχθεί παροχή κενού. Αυτή η παροχή ελέγχεται από διακόπτη ο οποίος δέχεται ηλεκτρικό σήμα από τον εγκέφαλο.
Τα πλεονεκτήματα της ύπαρξης της EGR είναι:
- Μείωση κατανάλωσης καυσίμου
- Τα αδρανή καυσαέρια εισέρχονται μετά την πεταλούδα και αντικαθιστούν μόρια ατμοσφαιρικού αέρα, με αποτέλεσμα της μείωσης απωλειών της πεταλούδας γκαζιού.
- Όσο λειτουργεί η EGR αυξάνεται η γωνία προπορείας (αβανς)
- Το μίγμα είναι λιγότερο ευαίσθητο σε κρουστική καύση.
Όπως έχω αναφέρει παραπάνω η EGR συμβάλλει στην μείωση ισχύος του κινητήρα οπότε παρακάτω βλέπουμε σε ποιες συνθήκες ΔΕΝ ανοίγει η EGR:
- Στο ρελαντί
- Οι θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης είναι ήδη αρκετά χαμηλή ( επομένως δεν δημιουργείται NOx )
- Σε πλήρες φορτίο
- Σε κρύα εκκίνηση
- Το μίγμα είναι ήδη πλούσιο προκειμένου να φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία ο κινητήρας
- Σε υψηλό υψόμετρο
- Λόγω μειωμένου οξυγόνου
- Σε πολύ υψηλή θερμοκρασία αέρα εισαγωγής.
Τα συμπτώματα μη σωστής λειτουργίας βαλβίδας είναι:
- Τραχύ ρελαντί
- Μειωμένη απόδοση
- Αυξημένη κατανάλωση
- Check engine στο καντράν
- Έντονος άσπρος ή καφέ καπνός από την εξάτμιση
- Μεταξύ 800 rpm και 3000 rpm δυσκολία επιτάχυνσης
Διάγνωση:
- Η ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα ( κοινώς το μοτεράκι ) έχει τάση σύμφωνα με της μπαταρίας 12,8V - 14,4V
Η θετική επαφή του ποτενσιόμετρου είναι κάτι λιγότερο από 5VΠαράδειγμα από Toyota Taxi - Η αρνητική επαφή του ποτενσιόμετρου είναι λιγότερο από 0,4V
- Ελέγχουμε την λειτουργία της βαλβίδας δημιουργώντας κύκλωμα, αν αυτή κάνει '' κλικ '' σημαίνει οτι ανοίγει και κλείνει.
- Το πιο συνηθισμένο πρόβλημα είναι η βαλβίδα να έχει βρωμίσει ώστε να μην κλείνει σωστά ή να μην ανοίγει. Οπότε να την καθαρίσουμε και να λυθεί το πρόβλημα.
Προσοχή:
Οι μετρήσεις αυτές αν πραγματοποιηθούν από μη καταρτισμένο τεχνικό υπάρχει κίνδυνος καταστροφής της μονάδας EGR καθώς επίσης και δημιουργίας προβλημάτων σε περιφερειακά ηλεκτρικά συστήματα. Πιθανοί κωδικοί βλάβης:
- P0400: Ροή EGR
- P0401: EGR, ανεπαρκής ροή
- P0402: EGR, υπερβολική ροή
- P0403: EGR, κύκλωμα ελέγχου ανοιχτό
- P0404: EGR, κύκλωμα ελέγχους εύρος/απόδοση
- P0405: Αισθητήρας EGR1, κύκλωμα χαμηλό
- P0406: Αισθητήρας EGR1, κύκλωμα υψηλό
- P0407: Αισθητήρας EGR2, κύκλωμα χαμηλό
- P0408: Αισθητήρας EGR2, κύκλωμα υψηλό
- Μεκ 1
- Βικιπέδεια
- Ηλεκτρικό σύστηνα αυτοκινήτου
- Τεχνικό σεμινάριο '' Αισθητήρες & Ενεργοποιητές στο αυτοκίνητο '' από το .tosynergeio.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου