Δευτέρα, Ιουλίου 19, 2021

RENAULT MEGANE ΒΛΑΒΗ ΧΩΡΙΣ ΚΩΔΙΚΟ ΚΑΙ ΛΑΜΠΑΚΙ ΚΙΝΗΤΗΡΑ


RENAULT MEGANE ΑΠΟΤΟΜΟ ΣΒΗΣΙΜΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ






Το σημερινό κείμενο αναφέρεται σε αυτοκίνητο Renault Megane με κωδικό κινητήρα

K4J-730 (D7). Είναι από τους πιο γνωστούς κινητήρες της Renault για αυτό και η βλάβη που θα αναφέρουμε παρακάτω έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.


Συμπτώματα:



Το αυτοκίνητο μετά από κάποια ώρα λειτουργίας έχανε την απόδοση του, δεν είχε ανταπόκριση το πεντάλ γκαζιού όσο και αν το πίεζες μέχρι που έσβηνε εντελώς. Ύστερα από κάποιο χρονικό διάστημα το αυτοκίνητο έπαιρνε μπροστά και λειτουργούσε σαν να μην συμβαίνει τίποτα ώσπου να ξανακάνει τα ίδια.


Δρόμος προς την λύση:


Πρώτη κίνηση ήταν να χρησιμοποιήσουμε το διαγνωστικό για να δούμε τι καταγράφει ο ECU ( εγκέφαλος του κινητήρα ).
Το αποτέλεσμα ήταν ΚΑΜΙΑ ΒΛΑΒΗ είτε με την EOBD είτε με τον κωδικό του κινητήρα.

Εφόσον δεν είχαμε κάποιο στοιχείο από το διαγνωστικό προχωρήσαμε στην εξέταση της αντλίας βενζίνης. Γενικότερα η αντλία βενζίνης δεν δίνει κωδικούς βλαβών για μηχανικό πρόβλημα οπότε για αυτό και προχωρήσαμε στην εξέταση της.

Το σύστημα της μπεκιέρας ήταν μονοσώληνο οπότε δεν μπορούσαμε να μετρήσουμε ροή καυσίμου αλλά μόνο πίεση.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η πίεση πρέπει να παραμένει σταθερή στα 3,5 bar ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα.

Έλεγχος προδιαγραφών κινητήρα μέσω Haynes Pro


Ανοίξαμε το κύκλωμα της βενζίνης στην μπεκιέρα και συνδέσαμε το μανόμετρο.

Κατάσταση ρελαντί


Στο πρώτο βίντεο φαίνεται ότι η αντλία στο ρελαντί ήδη δεν μπορεί να κρατήσει σταθερή την πίεση οπότε κινούμαστε προς την σωστή διάγνωση και επίλυση.


Στις 2000 rpm με κάποιες επιταχύνσεις

Σε αυτό το βίντεο φαίνεται ξεκάθαρα το μοτέρ της αντλίας βενζίνης οτι χάνει την απόδοση του. Αν σκεφτούμε ότι αυτό μπορεί να γίνεται κατά την οδήγηση δηλαδή με φορτίο, σίγουρα θα είχαμε ατροφία και δυσκολία επιτάχυνσης του αυτοκινήτου.



Στις 3000 rpm

Τελικό στάδιο διάγνωσης καθώς βρήκαμε το ελαττωματικό εξάρτημα. Όσο επιταχύνουμε σε υψηλότερες στροφές το μοτέρ της αντλίας βενζίνης αποδυναμώνεται όλο και περισσότερο μέχρι να σβήσει εντελώς ο κινητήρας από έλλειψη καυσίμου.

ΛΥΣΗ:

Η λύση ήταν μονόδρομος. Αντικατάσταση του σώματος αντλίας βενζίνης με επώνυμη εταιρεία ( BOSCH ) και δοκιμή στον δρόμο.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Οι βλάβες δεν είναι κάποιες στάνταρ περιπτώσεις, για αυτό καλό είναι να πραγματοποιούνται όλοι οι έλεγχοι. Αυτή η επίλυση που αναφέραμε παραπάνω είναι μία περίπτωση ανάμεσα σε πολλές.
 

Social Media:


ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙΣ ΕΠΙΣΗΣ:









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΕΝΟ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

Ποτέ ευθυγράμμιση όταν έχουμε κενά στο σύστημα διεύθυνσης, θα χάσετε τα λεφτά σας άδικα. Καθημερινά έρχονται οχήματα στο συνεργείο με διάφ...