ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΑΘΜΗΣ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Το παράδειγμα που θα αναλύσουμε έχει να κάνει με το φλοτέρ της αντλίας βενζίνης, κοινώς με την στάθμη του ρεζερβουάρ. Θέλω να δείξω πως το καλύτερο εργαλείο για την διάγνωση είναι η γνώση και
όχι τα ακριβά διαγνωστικά.Τι είναι το ποτενσιόμετρο?
Το φλοτέρ είναι ένα ποτενσιόμετρο όπου έχει αρχή, τέλος και έναν δείκτη για κάθε μία θέση ενδιάμεσα. Η αρχή μπορεί να δηλώνει είτε το γεμάτο ρεζερβουάρ είτε το άδειο ρεζερβουάρ.
Τι καταφέρνει με αυτό?
Ας πάμε στην μέτρηση.
- 2 επαφές για την αντλία
- Μία θετική 12 Volt
- Μία γείωση
- 3 επαφές για την στάθμη ρεζερβουάρ
- Μία τάση αναφοράς 5 Volt
- Μία γείωση
- Μία για την θέση του ποτενσιόμετρου
Πώς θα βρούμε τις επαφές που θα μετρήσουμε?
Συνήθως οι δύο επαφές στην άκρη (λέω συνήθως γιατί δεν έχω γνώση για όλα τα αυτοκίνητα) είναι η τάση αναφοράς και η γείωση του ποτενσιόμετρου, οπότε το αρνητικό καλώδιο του πολυμέτρου θα μπεί στην στην επαφή 2 και το θετικό καλώδιο στην επαφή 1 που είναι η τάση αναφοράς του πολυμέτρου.
Πώς θα το εξετάσουμε?
Εφόσον έχουμε κάνει την σύνδεση ανεβάζουμε και κατεβάζουμε αργά το φλοτέρ και βλέπουμε αν η πίστα στο αναλογικό πολύμετρο ανεβοκατεβαίνει και αυτή.
Αν ναι:
- Σημαίνει ότι το ποτενσιόμετρο που μετράμε είναι καλό
Αν όχι:
- Αν έχει κάποιο κόψιμο η πίστα θα δούμε την βελόνα ξαφνικά να πηγαίνει στο μηδέν και σε επόμενη θέση του φλοτέρ να επιστρέφει.
Social Media:
- Site: www.autoalvanoudis.gr
- Instagram: Auto Service Αλβανούδης
- Facebook: www.facebook.com/Alvanoudis
Κάνε κλίκ στον παραπάνω σύνδεσμο και δες πως δουλεύει μια ευθυγράμμιση, μάθε έννοιες και τι σημαίνει η κάθε μία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου